ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΕΣ!

Η ΜΩΒ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ ΠΑΝΤΟΥ ΣΤΗΝ ΓΗ...

27 Νοε 2013

Ιωάννη Χρυσοστόμου: «Τι πλέον θέλεις;»

«Εγώ πατήρ, εγώ νυμφίος, εγώ οικία, εγώ τροφεύς, εγώ ρίζα, εγώ θεμέλιος. Παν όπερ αν θέλης εγώ. Μηδενός εν χρεία καταστής. Εγώ δουλεύσω. Ήλθον γαρ διακονήσαι, ου διακονηθήναι. Εγώ και φίλος και ξένος και κεφαλή και αδελφός και αδελφή και μήτηρ. Πάντα εγώ. Μόνον οικείως έχε προς εμέ. Εγώ πένης δια σε και αλήτης δια σε, επί σταυρού δια σε, επί τάφου δια σε. Άνω υπέρ σού εντυγχάνω τω Πατρί. Κάτω υπέρ σού πρεσβευτής παραγέγονα παρά του Πατρός. Πάντα μοι συ και αδελφός και συγκληρονόμος και φίλος και μέλος. Τι πλέον θέλεις;»
*
Τι άλλο θέλεις;
«Εγώ πατέρας και νυμφίος και σπίτι, εγώ τροφοδότης, εγώ ρίζα, εγώ θεμέλιο. Ό,τι θελήσεις, εγώ είμαι για σένα. Να μην έχεις   ανάγκη κανενός πράγματος. Εγώ θα σε υπηρετήσω! Γιατί ήρθα για να σε υπηρετήσω όχι για να υπηρετηθώ! Εγώ και φίλος και ξένος και κεφαλή και αδελφός και αδελφή και μητέρα σου. Τα πάντα είμαι εγώ. Μόνο να με θεωρείς δικό σου! Εγώ φτωχός για σένα και αλήτης για σένα, στον σταυρό για σένα, στον τάφο για σένα! Πάνω στον ουρανό συναντώ τον Πατέρα υπέρ εσού. Και από τον Πατέρα έρχομαι κάτω στην γη ως πρεσβευτής υπέρ εσού. Τα πάντα είσαι για μένα, και αδελφός και συγκληρονόμος και φίλος και κομμάτι μου!
Τι άλλο θέλεις;»

Ο λόγος αυτός μας δείχνει το απόλυτο μέγεθος που είναι ο Χριστός. Είναι τα πάντα για τον άνθρωπο, γι’ αυτό και του ζητά τα πάντα! Το μήνυμα, εξάλλου, που πήραμε σήμερα, μιλά για ένα απόλυτο ξεκαθάρισμα. Οι μεν θα πάνε από την μια μεριά και οι δε από την άλλη! Και αυτό το λέει ο καλός Χριστούλης! Είναι έτσι η φύση των πραγμάτων του Θεού. Ο Θεός είναι απόλυτο μέγεθος. Αν έχει κάποιο νόημα να μιλά κανείς, είναι για να μεταφέρει αυτό το μήνυμα: πως ο Θεός είναι απόλυτο μέγεθος, είναι η απόλυτη καθαρότητα, δεν επιδέχεται μίξη. Ο άνθρωπος αυτό πού θέλει είναι και τον Θεό και τον Μαμμωνά. Να έχει και αυτό που ικανοποιεί τα θέλω του και το συμφέρον του, αλλά και τον «Θεό», τον οποίο αντιλαμβάνεται ως μεταφυσική δύναμη που θα τον τιμωρήσει, γι’ αυτό και θέλει να έχει καλές σχέσεις μαζί του, ώστε να του καθησυχάζει τους φόβους του, να τον θεραπεύει κ.λπ. Δεν είναι διατεθειμένος, εντούτοις, να τον αγαπήσει εξ όλης της ισχύος, εξ όλης της καρδίας, εξ όλης της ψυχής, εξ όλης της διανοίας του. Ο Χριστούλης είπε: «Άφησέ τα όλα και ακολούθησέ με!» Δεν αναφέρεται σε μια θρησκεία, ούτε σε έναν ηγέτη, ούτε σε έναν γκουρού, αλλά στον ζώντα Θεό, τον Γιο του Θεού, τον ίδιο του τον Εαυτό. Άφησέ τα όλα και ακολούθησέ με! Και αυτό το «όλα» δεν είναι μόνο τα υλικά πράγματα, αλλά οτιδήποτε κατέχει ή νομίζει ότι κατέχει ο άνθρωπος: γνώσεις, δόξα, ισχύ κ.λπ. Ίσως τα υλικά πράγματα να είναι το λιγότερο, παρόλο που κι αυτά πολύ τον καίνε! Πάντως η σχέση που κάθε άνθρωπος έχει με το χρήμα, λέει πολλά γι’ αυτόν.
*

Δεν υπάρχουν σχόλια: